.

Ya Allah berat mata memandang, berat lagi bahu memikul, akhirnya adik syifa telah kembali menemui penciptanya beberapa hari lalu akibat terlalu rindu arwah ibunya maut dalam kemalangan...luangkan 1 detik komen AMIN syurga buatmu sayang... ‪#‎mohonShare‬

SHARE:

MARILAH KITA SAMA2 MEMBANTU SEDIKIT SEBANYAK DAPAT MERINGANKAN BEBAN YANG DITANGGUNG SI ANAK KECIL INI  😭 😭  SEMOGA SYIFA CE...









MARILAH KITA SAMA2 MEMBANTU SEDIKIT SEBANYAK DAPAT MERINGANKAN BEBAN YANG DITANGGUNG SI ANAK KECIL INI 😭😭 SEMOGA SYIFA CEPAT SEMBUH.. BERAT MATA MEMANDANG BERAT LAGI BAHU YG MEMIKUL 😢

Assalamualaikum semua ahli group... saya mohon laluan utk dpt sumbngn bagi kes berikut... No obligation. Tapi jika ada yg berminat, boleh pm saya...
Siapa kat sini sdg dlm kesusahan? Apa sj lah… tgh lalui krisis penyembuhan ke, krisis kewangan ke, krisis rumahtangga ke.. Nk dipermudahkan tak?

Ada byk caranya…antaranya ialah, kita bantu adik assyaifa ni…
Ini baby Assyifa semasa sihat… 

Semasa lahir, Assyifa sihat mcm baby lain… tp mungkin ada sejarah keluarga yg tak sihat, sistem prthnn bdn beliau juga tak berapa kuat.
Skg Assyifa dah berumur 3 thn. 

Seblum bulan puasa baru ni, Assyifa terlibat dlm kemalangan. Ibunya meninggal dunia. Tinggal lah Assyifa bersama si ayah, yg kini dah tak bekerja disbbkn sepenuh masa mnjga Assyifa. 

Assyifa adalah satu2nya ank En. Albakeri … keadaan Assyifa smkin teruk selps kemalangan… suppression demi suppression diberikan hingga akhirnya, tiada ruang lagi utk di suppress. 

Kini, assyifa disahkan penykit lain pula…iaitu cerebral palsy. Pun takde rawatn yg boleh mnymbuhkan melainkan suppression. Assyifa disuruh pulang. Doc pun dah tak tau nk beri rwtn apa… 

Yg menyedihkn… Assyifa dlm kesakitan spjg masa. Mknn tak boleh masuk dlm perutnya. Mungkin doc dah x boleh tebuk perutnya lagi… 
Dia kelaparan dan kesakitan, dan mungkin rindukan ibunya… 
Tidur hanya apabila keletihan menangis … Susu yg diberi hanya menambahkan kahak…

Utk baby yg ada sejarah keluarha tak sihat… sistem prthnn utk melawan jngkitan adalah sgt lemah. Jadi suntikan vaksin dan lain2 pendedahan toksin, tak mmpu bdn Assyifa hadapi… Kesannya? 

Apabila meningkat umur 6 bulan ke atas, jangkitan demi jngkitan dtg menghiggapi beliau…yg akhirnya merosakkn saraf, otot dan otak. ICU dan ward hospital adalah kunjungan biasa Assyifa…

Spt biasa, hospital tiada rwtn yg boleh ubati baby ni, melainkan suppression demi suppression diberikn utk mengawal keadaan.
Pd umurnya setahun, Assyifa disahkan menghidap central hypertonia. Maknn dimasukkn melalui terus ke perut.

Sedihkan? Mengapa Allah pilih mereka dan bukan kita? Mesti ada sebabnya…apapun, mari kita bantu Assyifa semmpu yg boleh… 

Sy pun tak tau sejauhmana pertlgn kita boleh bantu Assyifa dan ayahnya. Tp kita cuba semmpu yg boleh, agar terbuka jln utk urusn mereka dipermudahkan olehNya… dan semoga bantuan kita boleh memudahkan urusan kita juga…InshaaAllah…


sebarang derma boleh hubungi ayah adik Assyifa 
Nama penuh: Albakeri bin wahab 
No Akaun bank: 1110529000034687
Nama bank: Bank Simpanan Nasional
No telefon: 019 9514802


UPDATE: Ya Allah berat mata memandang, berat lagi bahu memikul, akhirnya adik syifa telah kembali menemui penciptanya pada 6/8 yang lalu akibat mungkin terlalu rindu arwah ibunya maut dalam kemalangan...luangkan 1 detik komen AMIN syurga buatmu sayang... ‪#‎mohonShare‬

COMMENTS

loading...
Name

Agama Dunia Hartanah Hiburan Informasi Isu Semasa Jenayah Kantoi Keluarga Kesihatan Kisah Benar Lawak Ngeri Pelik Pertanian Politik Santai Seram Sukan Teknologi Tips & Petua Video Viral
false
ltr
item
BeritaHarian.Net: Ya Allah berat mata memandang, berat lagi bahu memikul, akhirnya adik syifa telah kembali menemui penciptanya beberapa hari lalu akibat terlalu rindu arwah ibunya maut dalam kemalangan...luangkan 1 detik komen AMIN syurga buatmu sayang... ‪#‎mohonShare‬
Ya Allah berat mata memandang, berat lagi bahu memikul, akhirnya adik syifa telah kembali menemui penciptanya beberapa hari lalu akibat terlalu rindu arwah ibunya maut dalam kemalangan...luangkan 1 detik komen AMIN syurga buatmu sayang... ‪#‎mohonShare‬
https://1.bp.blogspot.com/-PEshNJMtJwo/V6PdUJW2lyI/AAAAAAAAcXo/lR43zn1_er41gHDS0WMqxKV1kVp2wLIcACLcB/s640/syifa.png
https://1.bp.blogspot.com/-PEshNJMtJwo/V6PdUJW2lyI/AAAAAAAAcXo/lR43zn1_er41gHDS0WMqxKV1kVp2wLIcACLcB/s72-c/syifa.png
BeritaHarian.Net
http://www.berita-harian.net/2016/08/ya-allah-semoga-adik-syifa-sihat.html
http://www.berita-harian.net/
http://www.berita-harian.net/
http://www.berita-harian.net/2016/08/ya-allah-semoga-adik-syifa-sihat.html
true
4646952093338796827
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy