.

Aku Ina. Aku baru bercerai talak satu minggu lepas. Aku baru je berumur 22 tahun

SHARE:

Assalamualaikum. Aku ina. Aku baru bercerai talak satu minggu lepas. Aku baru je berumur 22 tahun. Punca aku cerai sebab bekas suami aku cu...

Assalamualaikum. Aku ina. Aku baru bercerai talak satu minggu lepas. Aku baru je berumur 22 tahun. Punca aku cerai sebab bekas suami aku curang. Tapi aku tak salahkan dia. Dia stress tengok aku yang pemalas.
Tak jalankan tanggungjawab. Betul, bila dah cerai ni. Aku muhasabah balik. Siapa boleh tahan dengan bini macam aku ? Bayangkan masa anak dara. Bangun tido lambat, masak tak reti, kerja tengok korea, main handphone je.
Kemas rumah jarang² sekali. Kerja melepak. Masa bercinta. Memang seronoklah. Sweet² je. Jumpa…Dating…Mesej² fon. Kita nampak tu adalah lakonan. Bila dah kahwin. Episod yang bermula adalah tanggungjawab. Masa mula² kahwin, bolehlah aku hipokrit. Rajin masa 2, 3 hari.
Aku Ina. Aku baru bercerai talak satu minggu lepas. Aku baru je berumur 22 tahun
Aku Ina. Aku baru bercerai talak satu minggu lepas. Aku baru je berumur 22 tahun
Sebab menjadi pemalas dah jadi satu kebiasaan kan. So lama² habit lama tu terserlah lepas kahwin. Mungkin kat situ suami aku stress, baik bela biawak kan. Kat situ bermulalah episod dia cari perempuan lain. Katanya lebih matang. Bertanggungjawab.
Dulu, aku nak sangat kahwin sebab masa bercinta sweet². Ingat kawin nak halalkan hubungan. Betul kata tulisan Adnin Rosli dalam tarbiah sentap. Niat kahwin kalau setakat nak ‘halalkan’ tak cukup.
Perkara pertama mesti kerana Allah dan kena tau kahwin adalah amanah. Pesan aku, buat wanita² di luar sana yang pemalas macam aku, berubahlah. Benda malas ni bukan boleh berubah sekelip mata. Didiklah diri dari sekarang supaya buang sifat malas. Jadilah wanita yang serba boleh.
Bukan hidup hanya bermalas² malasan lepas tu bercinta tanpa fikir banyak tanggungjawab dalam hidup in future. Plus, bila fikir balik, laki aku ceraikan aku sebab benda² macam ni padahal usia mahligai kami baru masuk setahun. Dah tak tahan.
Kesian mak ayah aku selama ni bela aku yang pemalas. Maaf mak ayah. Lepas ni aku akan cuba jadi anak yang bertanggungjawab. Doakan aku kuat. Aku sayang dia. Tapi dia ada perempuan lain. Doakan aku jumpa orang yang baik. Aku nak berubah.
Tapi aku nak berubah untuk mak ayah dan Allah dulu. Kahwin? Nanti²lah buat masa sekarang. Aku nak kutip ilmu dahulu supaya bila dah kawin nanti ada ilmu nak didik anak. Supaya tak jadi macam aku yang sebelum ini.
Buat lelaki. Kahwini perempuan bukan sebab cantik je. Cantik tak reti buat kerja tak ada makna.
Macam aku (eh cantik ke ? Hehe) sebab tu orang zaman dulu kalau kawin dari A-Z dia siasat pasangan tu dari jiran² sebelah, kawan², saudara mara. Bukan main sapu je nak kawin. Semoga perkahwinan adalah satu ibadah. Bukan kerana nafsu. Kita nak melahirkan generasi hebat. Kalau takda ilmu kawin, keluarlah generasi² baru yang sampah macam aku ni. – Ina Sumber : Omm dot my

COMMENTS

loading...
Name

Agama Dunia Hartanah Hiburan Informasi Isu Semasa Jenayah Kantoi Keluarga Kesihatan Kisah Benar Lawak Ngeri Pelik Pertanian Politik Santai Seram Sukan Teknologi Tips & Petua Video Viral
false
ltr
item
BeritaHarian.Net: Aku Ina. Aku baru bercerai talak satu minggu lepas. Aku baru je berumur 22 tahun
Aku Ina. Aku baru bercerai talak satu minggu lepas. Aku baru je berumur 22 tahun
https://i.imgur.com/sTXw5KR.jpg
BeritaHarian.Net
http://www.berita-harian.net/2016/02/aku-ina-aku-baru-bercerai-talak-satu.html
http://www.berita-harian.net/
http://www.berita-harian.net/
http://www.berita-harian.net/2016/02/aku-ina-aku-baru-bercerai-talak-satu.html
true
4646952093338796827
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy