.

Isteri rasa terhina jumpa gambar lucah dalam group whatsapp suami

SHARE:

Isteri rasa terhina jumpa gambar lucah dalam group Whatsapp suami – Whatsapp? Antara aplikasi yang cukup popular untuk semua pengguna tel...


Isteri rasa terhina jumpa gambar lucah dalam group Whatsapp suami – Whatsapp? Antara aplikasi yang cukup popular untuk semua pengguna telefon pintar. Whatsapp ni sebenarnya adalah satu aplikasi yang cukup baik. Satu kemudahan untuk kita semua berhubung tanpa dikenakan caj dan hanya menggunakan data.

Namun begitu, rupanya Whatsapp ni ada keburukannya juga. Ia juga dijadikan medium untuk seseorang menyebarkan gambar seksi, lucah dan sebagainya.

Sebagaimana yang berlaku kepada seorang wanita yang tertekan kerana berdepan masalah rumahtangga setelah suaminya terlebih ‘fokus’ kepada group Whatsapp nya. Beliau juga berdepan dengan dilema apabila terjumpa gambar-gambar lucah di dalam group Whatsapp suaminya itu.

Kiriman wanita tersebut:

Salam Kak… Maaf mengganggu akak pagi2 ni..

Happy je tgk family akak.. akak boleh kaunseling pasal rumahtangga kan.. Hehehe

Sebenarnya saya taktahu nak cerita tntang apa tetapi entahh… makin lama, makin rasa sunyi dlm rumahtangga saya..

Suami pendiam, saya jenis banyak cakap.. nak berbual dgn dia pun takde topik..

Sekarang, tgk dia ada group wassup dgn kawan2 tmpt kerja, kadang2 bila cek kawan dia hantar gambar lucah.. Raasa nak marah pun ada…

Ke saya yg cemburu?

Apa yg saya kena buat?

Dibawah pula adalah jawapan yang dikongsikan oleh Puan Nur Farina mengenai apa yang dialami dan terpaksa dilalui oleh wanita berkenaan. Beliau juga melalui perkara yang sama dan telah menyatakan sedikit pendapatkan mengenai isu berkenaan.

Jawapan Puan Nur Farina:

Saya rasa masalah dalam wassap grup kaum suami dengan kawan2 dipenuhi gambar2 lucah bukan setakat satu dua org isteri sahaja mengalami masalah ini. Saya rasa isteri2 lain pun berdepan dengan masalah yang sama.

Malah saya sendiri pun berdepan dengan masalah ini apabila melihat wasap grup kawan2 suami saya dipenuhi oleh gambar2 lucah yang dihantar oleh rakan2nya.

Nak marah siapa? Nak marah suami? Macam tak patut sebab suami kita tak terlibat dalam acara mencari gambar2 lucah utk disebarkan pada rakan2 tapi rakan2 yang berusaha mencari gambar2 lucah dan sebar utk tatapan mata rakan2 dalam grup tersebut.

Apa yang perlu kita buat sebagai isteri?

Kalau saya, saya suruh jer cik suami keluar dari grup tersebut. Kenapa perlu bertahan melihat gambar lucah perempuan lain sedangkan anda ada isteri yang boleh anda suruh beraksi lucah utk tatapan anda.

Tapi kalau kita suruh suami keluar dari grup mungkin mereka akan mengamuk cakap kita cemburu buta, cakap kita nak kontrol mereka dan sebagainya… kan?

Tapi kalau saya jadi suami, saya keluar jer dari grup tersebut sebab utk apa berada dan berkawan dgn mereka yang suka melihat dan menyebar gambar lucah utk tatapan mata kita? Nak tambah dosa yg sedia ada sedangkan kita ada pilihan utk menjauhi dari orang2 yang masih lagi belum kenal dosa pahala?

Atau tidakkah kita terfikir Faktor usia yang semakin pendek ntah bila akan mati?

Atau tidakkah kita terfikir kalau2 anak2 main hp kita dan jumpa macam2 gambar lucah dalam hp milik ayah mereka dan gambar itu bukan gambar ibu mereka?

Atau tidakkah kita terfikir dalam syok kita mencari dan menyebar gambar lucah, sekali kita terjumpa gambar isteri atau anak2 gadis kita atau ada kawan2 yg menyebar gambar lucah yang kita yakin itu adalah isteri kita?

Mungkin suami tak tahu bahawa isteri rasa terhina bila melihat suami dan rakan2 Saling menyebar dan melihat gambar2 lucah dan suami tidak mengambil tindakan menghindar dari perkara tersebut dengan alasan “saya tak tgk saya tak sebar, yang sebar tu orang lain”.

Ok. Sebagai rakan yang baik, tegurlah rakan2 yg suka menyebar dan melihat gambar2 lucah. Jika mereka mengejek kita kununnya kita mahu tunjuk baik dan alim, jauhilah mereka kerana orang2 seperti itu tidak sesuai dijadikan kawan.

Jadi sebagai suami, cuba periksa ada tak diantara wasap grup anda yang suka menyebarkan dan melihat gambar lucah?

Jika ada… fikir2kanlah apa tindakan paling bijak yang boleh anda ambil.

ISTERI RASA TERHINA JUMPA GAMBAR LUCAH DALAM GROUP WHATSAPP SUAMI 2

Alhamdulillah, setakat ini group Whatsapp yang ammboi dan rakan-rakan wujudkan masih belum ada yang kacau dengan gambar lucah. Hmmm.. Adalah sikit yang berbentuk seksi-seksi tu. Itupun sekadar mesej gurauan dan bukan bertujuan untuk lucah melucah.

Pada ammboi, punca masalah tu adalah bab berkawan. Dengan siapa kita berkawan. Ya, ammboi setuju dengan pendapat Puan Farina mengenai kita perlu menegur mereka yang bermasalah tu. Kalau tak dengar juga, kita wajar untuk meninggalkan group berkenaan.

Sumber: Tengoktvonline

COMMENTS

loading...
Name

Agama Dunia Hartanah Hiburan Informasi Isu Semasa Jenayah Kantoi Keluarga Kesihatan Kisah Benar Lawak Ngeri Pelik Pertanian Politik Santai Seram Sukan Teknologi Tips & Petua Video Viral
false
ltr
item
BeritaHarian.Net: Isteri rasa terhina jumpa gambar lucah dalam group whatsapp suami
Isteri rasa terhina jumpa gambar lucah dalam group whatsapp suami
http://3.bp.blogspot.com/-mbpvQi_NYRs/VfdvnXU197I/AAAAAAAAPeo/FY6BFsN5VeM/s640/gambar-lucah.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-mbpvQi_NYRs/VfdvnXU197I/AAAAAAAAPeo/FY6BFsN5VeM/s72-c/gambar-lucah.jpg
BeritaHarian.Net
http://www.berita-harian.net/2015/09/isteri-rasa-terhina-jumpa-gambar-lucah.html
http://www.berita-harian.net/
http://www.berita-harian.net/
http://www.berita-harian.net/2015/09/isteri-rasa-terhina-jumpa-gambar-lucah.html
true
4646952093338796827
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy